torsdag 26 april 2012

Det kom ett brev på posten

Eller först kom det faktiskt en hjärtevärmande story. För en månad sen hade en vän på facebook delat med sig av en blogglänk med stickade små prinsesstårtemössor. Jag blev nyfiken och kikade in. Bloggen visade sig handla om Kikki och alla hennes fantastiska stickade och virkade skapelser. Prinsesstårtemössor, sjalar och så härliga virkade halskragar. När jag läser vidare ser jag att denna handarbetshobby är Kikkis sätt att hantera sin MS (Multiple Skleros), och hon beskriver det som sin "MediSin". Min respekt för Kikki och det hon skapar blir nu ännu större, samtidigt som begäret efter en grön virkad halskrage växer.

Jag skickar ett mail och får snabbt svar att garnet är beställt i affären. Nu har ytterligare ett antal mail utväxlats och genom att ha fått ta del av Kikkis berättelse, blev längtan efter min halskrage bara större. Så i måndags kom det ett stort vadderat och blommigt brev i brevlådan. Skyndar förväntansfull in och öppnar. Åh, vad fin den var! Tack snälla duktiga Kikki för den! Går nu och funderar på vad jag "behöver" härnäst ;)

Kikkis story gick rakt in i mitt hjärta och jag tänker på hur många sådana här fantastiska  berättelser det finns. Var och en alldeles unik i sitt slag. För min fina gröna halskrage, är inte bara ett vackert handarbete, den är också en del av något mycket mer... 

Frestar er med Kikkis prinsesstårtemössor och hoppas ni kikar in på hennes blogg.


2 kommentarer:

  1. Ann!
    Du är ju helt otrolig!!!
    så generös och positiv så jag blir alldeles varm och glad ner i hjärte-roten!
    TACK! / KRAM / Kikki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för de orden, de värmde! Kan bara inte låta bli att dela med mig av de berättelser jag snappar upp. Vi är nog bara sådana vi Storytellers :)

      Radera